Bogholder søges

Bogholder/lønmedarbejder søges.

Søger du et job på en spændende arbejdsplads i udvikling, og interesserer du dig for at have med bogføring og løn at gøre, og få det hele til at hænge sammen, så er dette et job for dig.

Arbejdspladsen er Rudolf Steiner – Privat Gymnasium med Grundskole – i Århus, med skøn beliggenhed ved Strandvejen, hvor du hver morgen bliver mødt af elever (ca. 440) og lærere (ca. 60).

Du skal være ansvarsbevidst og engageret i dit arbejde, kunne arbejde selvstændigt, men samtidig have gode samarbejdsevner og være serviceorienteret. Du skal kunne leve og arbejde i en travl hverdag, være omstillingsparat, fleksibel, rummelig og have en god portion tålmodighed.

Vi forventer, at du har erfaring med arbejdets hovedopgaver. Du har kendskab til – og kan anvende relevant software, herunder bogholderi, fakturering, webbank, pbs og lønprogram.

Hovedopgaverne i stillingen er:

  • •       Bogholderi (AV-Skole)
  • •       Regnskab – rapportering og årsafslutning
  • •       Løn – ferie mm (Dansk skoledata)
  • •       Ansættelsespapirer og kontrakter
  • •       Løbende kontoropgaver
  • •       Opfølgning på lovgivning.Du vil få en bred kontakt med skolens ansatte, forældre og elever. Samarbejdet omfatter også kontakt til – og deltagelse i skolens bestyrelsesmøder. Vi tilbyder et spændende job (30-37 timer pr. uge) i en travl og anderledes skole i stadig udvikling og vækst. Du vil i den første tid af din ansættelse få løbende introduktion og hjælp til opgaverne og de administrative programmer skolen anvender. Yderligere oplysninger om stillingens indhold kan fås ved henvendelse til Poul Fasdal på tlf. 30554080.Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Ansøgning sendes på mail poul@fasdal.dk senest den 21. december 2018.

Klasselærer søges

Da vores klasselærer i 3. klasse B er sygemeldt på ubestemt tid, søger vi en lærervikar med baggrund i Steiner-pædagogikken, så hurtigt som muligt. Opgaven består i undervisning i hovedfag, engelsk, malning, håndarbejde samt kontakt til forældre. Der vil være støtte og hjælp til opgaven i samarbejde med klasselæreren i 3. klasse A.
Der vil være mulighed for forlængelse og evt. fastansættelse i klassen.

Ansøgning skal være os i hænde senest den 14. december.

Ansøgning sendes til: kontor@sydskolen.dk

Henvendelse kan ske til Merete Holm på tlf: 86140900

Ansættelse sker i henhold til fællesoverenskomst mellem finansministeriet og LC.

Solhjem søger ny leder

Rudolf Steiner-institutionen Solhjem søger ny leder

GENOPSLAG

Da vores leder går på pension, søger vi en ny leder til Solhjem med tiltrædelse 1. august 2019.

Hvem er vi?
Solhjem er en privat Rudolf Steiner daginstitution i Aarhus, som drives med tilskud fra Aarhus Kommune ifølge dagtilbudsloven. Vi holder til i to smukke strandvejsvillaer og et lille nyistandsat bindingsværkshus i smukke omgivelser med strand og hav på den ene side og Marselisborgskoven på den anden. Vi er 35 medarbejdere og 140 børn mellem 1 og 6 år, der har deres daglige liv og arbejde på Solhjem. Der er 3 forskellige afdelinger, børnehave med skovgruppe, vuggestue og integreret med børn i alderen 1-6 år.

Siden Solhjem blev oprettet som børnehave i 1975 har Rudolf Steiner-pædagogikken fået lov at leve, udvikle og udfolde sig i samklang med tidens udfordringer. Vi tror på, at barnet har brug for at være i et stimulerende miljø, formet af voksne mennesker, der bestræber sig på at være autentiske og tydelige forbilleder. Derfor tilstræber vi at forme Solhjems pædagogiske praksis på en sådan måde, at barnet oplever at blive inviteret ind i et anerkendende og omsorgsfuldt miljø, fyldt med handlinger til inspiration for leg, udvikling og læring.

Hvem er du?
I Solhjem søger vi en leder, som er godt bekendt med Steinerpædagogikken og har ledelseserfaring. Du er hovedansvarlig for husets pædagogik og den administrative funktion.

Den pædagogiske del indebærer blandt andet at videreudvikle og implementere pædagogiske visioner for Solhjem i tæt samarbejde med resten af huset. I Solhjem har vi et velfungerende ledelsesteam, en engageret bestyrelse og ikke mindst en nysgerrig, engageret og faglig dygtig medarbejdergruppe. Du træder ind i et hus med et godt ry og en lang venteliste.
Den administrative del indebærer blandt andet at videreudvikle Solhjem som organisation, også i samarbejde med husets øvrige medarbejder. Den administrative ledelse er desuden i et tæt og godt samarbejde med ”Tid til børn” (som laver løn, forældreopkrævning mm), ”Sammenslutningen af R.S. vuggestuer og børnehaver” og de private daginstitutioner i Aarhus. Desuden har vi en sekretær til rådighed  nogle timer hver dag.

Vi søger derfor en leder som er procesorienteret og indstillet på at inddrage relevante interessenter i både pædagogiske og administrative hensyn.

Løn:
Lønnen fastsættes i henhold til principperne for ny løn, stillingens funktion og ansøgerens kvalifikationer
Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: Solhjems souschef Kirsten Lykkegaard, mail: vu@solhjem-aarhus.dk eller bestyrelsesformand Ulrik Høj Johnsen, mail: ulrik.johnsen@cas.au.dk
Ansøgningsfrist: Ansøgninger og CV sendes til: post@solhjem-aarhus.dk senest 7. januar 2019.
Ansættelsessamtaler: Vi forventer at afholde 1. runde samtaler i slutningen af januar 2019.
Vi henviser også til vores hjemmeside www.solhjem-aarhus.dk