Brobygning og besøgsdage

Måske er 10. klasse eller en Steiner HF lige dig?

Brobygning

Har du lyst til at finde ud af, om vores 10. klasse eller ungdomsuddannelse Steiner HF er noget for dig, er et brobygningsforløb en god mulighed.

Vores brobygning er individuelt tilrettelagte forløb, som kan ligge i perioden november til marts.

Ved at tilbringe nogle dage sammen med vores elever og deltage i undervisningen kan du få et indblik i uddannelsens opbygning, arbejdsstemningen og det faglige niveau og derigennem finde ud af, om uddannelsen er noget for dig.

Send en mail til kontor@rssaarhus.dk eller ring på 86 14 09 00 – så vil du blive kontaktet, og vi kan aftale et brobygningsforløb med dig og din skole, hvis du har lyst til at prøve det.

Besøgsdage den sidste fredag i hver måned

Udover brobygning tilbyder vi også hele året besøgsdage, hvor du kan prøve at komme med en enkelt dag og følge undervisningen i vores nuværende 10. klasse eller en af vores Steiner HF-klasser. Besøgsdagene ligger den sidste fredag i hver måned.

Om 10. klasse og Steiner HF

På Steiner HF får du HF’s humanistiske og naturvidenskabelige kernefag, men også design og arkitektur samt musik på et højt niveau.

Tager du 10. klasse hos os, får du en god forberedelse til den brede vifte af fag på Steiner HF.

Du får udførlig individuel vejledning af dine undervisere samt en omfattende skriftlig evaluering, et såkaldt vidnesbyrd.

Den udvidede fagpakke på Steiner HF og vidnesbyrdet gør, at du kan søge ind på alle videregående uddannelser via kvote 2.

Du behøver ikke at have gået på en steinerskole for at søge optagelse hos os.

Som Steiner HF-elev kan du søge SU og Ungdomskort.

Læs mere om vores 10. klasse og Steiner HF.