Skoleskifte?

Hør mere...

Faglighed, kunst og håndværk

Rudolf Steiner-Skolen i Aarhus

Rudolf Steiner–skolen i Aarhus er en friskole under Dansk Friskoleforening, der bygger på Rudolf Steiners pædagogiske anvisninger.
Vi er en karakter- og prøvefri friskole samt et privat gymnasium med cirka 520 elever fordelt fra børnehaveklassen til 2. HF. Smukt placeret med stranden og skoven som nærmeste naboer. Vi er her fordi, vi kan fremme og udvikle det enkelte barns slumrende evner, dets lyst til at lære både i skole og i livet. En udvikling der skaber det hele menneske. Hele mennesker der vil leve og tage del i et samfund med frihed og folkestyre ud fra en kærlighed til verden. Skolen har siden 2016 været godkendt som profilskole, hvilket betyder, at skolen har en særlig undervisningsprofil, hvor der tages hensyn til enkeltintegrerede elevers særlige behov.

Læs forældrehåndbogen her
Læs om skolens værdier her

Vi vil gerne åbne for at eleverne kan opleve mange sider af det at være menneske som muligt. Vi griber tilværelsen forskelligt an – med hænderne, med følelserne, med tankerne – og det er med de midler, at vi kommer til eleverne, så vi kan møde dem der, hvor de er stærkest.

Friskole med begejstret læring

Vores lærere underviser med begejstring og nysgerrighed ud fra emner og en hverdag, som eleverne er i.
Vi har ikke eksamener. Det betyder, at initiativet bliver lagt over til eleven. Det er ikke nødvendigvis lærerplanen, der bestemmer hvad vi skal igennem. Specielt i de ældste klasser, bliver den enkelte elev spurgt, hvordan de vil gribe opgaven an. Det gør, at eleverne føler, de er medskabende i undervisningen. De kommer til at lære for at lære – ikke for at bestå. Det giver en friskole med begejstring for at lære i stedet for at se læring som en pligt.

rudolf_steiner_skole_collage rudolf_steiner_skole_collage_circle

Kom til informationsmøde og hør mere om skolen

Se kommende datoer

Tid til skoleskifte?

Kom til informationsmøde og hør mere om en inkluderende og kreativ skole.

Se kommende datoer