En holistisk ungdomsuddannelse med fokus på processen fremfor resultatet

Steiner HF er en ungdomsuddannelse med fokus på det hele menneske

Steiner HF er en ungdomsuddannelse uden eksamen og karakterer. Med høj faglighed – også i håndværk, musik og kunst.

Steiner HF byder på mangfoldighed, kultur, naturfag og rejser ud i verden. Med en Steiner HF får du en skolegang, der forener boglige, kunstneriske og kreative fag på en måde, så du opnår en meget bred faglig indsigt. Det faglige niveau er højt i alle fag og med den brede  fagvifte får du mulighed for at afprøve dine styrker og svagheder og på den måde lære hele dit potentiale at kende. Vores mål er at ruste dig bedst muligt fagligt og menneskeligt, uanset hvad dine fremtidsplaner er. På den måde er du godt på vej, hvad enten du herefter vælger en akademisk, en kunstnerisk, en professionsrettet eller håndværksmæssig uddannelse.

Informationsmøder, besøgsdage og Åben Skole

Kom med til vores næste informationsmøde, hvor der også er mulighed for at få en rundvisning i HF-bygningen og en personlig samtale med vores rektor, Jens Noe.

Derudover har vi jævnligt besøgsdage, hvor du kan komme med og opleve undervisningen i en af vores klasser.

Endelig holder vi Åben Skole hvert år i januar, hvor der om aftenen er informationsmøde med særligt fokus på kommende 10. klasse og Steiner HF.

Du kan tilmelde dig både informationsmøde, besøgsdage samt Åben Skole her.

bg

En uddannelse med hjertet forrest

Hos os er de boglige, kreative og håndværksmæssige fag ligestillet, og du vil opleve en afvekslende og engageret hverdag, hvor du samtidig tilegner dig kompetencer i kreativ tænkning og sociale kompetencer. Både gennem samarbejdsprojekter inden for alle fagtyper, men også gennem de gode og ligeværdige forhold mellem dig og din lærer. Det absolut vigtigste for os er, at du (for)bliver et helt, selvstændigt tænkende individ, der lærer at være nysgerrig på verden.

Kontakt os allerede i dag på ka@rssaarhus.dk eller 31172362 og find ud af, om Steiner HF er noget for dig.

Jeg er nysgerrig på at høre mere

bg

Nysgerrig på mere?

Læs vores håndbog om Steiner HF her.

Læs om Steiner HF på Steinerskolerne i Danmarks hjemmeside her.

Læs om Steiner HF på UddannelsesGuiden her.

Læs et resumé af en didaktisk analyse af Rudolf Steinerskolernes læringspraksis i overbygningsdelen (9.kl. – 2. HF) fra DPU her.

Kamilla Appelquist Klintø
Studievejleder
E-mail: kak@rssaarhus.dk
Tlf: 27 62 06 71