Skoleskifte

Overvejer du et skoleskifte til dit barn?

Et skoleskifte er ofte en stor beslutning. Grundene kan være mange. Det kan være af helt enkle årsager som flytning. Eller fordi dit barn ikke bliver udfordret nok. Eller måske er barnet ikke i trivsel i den nuværende klasse. Under alle omstændigheder har du som forælder garanteret mange overvejelser om, hvad skiftet kan betyde for dit barn – og for hele jeres familie.

Det kan føles som den mest betydningsfulde beslutning, du tager i dit barns liv. Og det kan også ende med at være en af dem. Det er trods alt alle børns ret at have et godt skoleliv, og trivsel er altafgørende for et godt og betydningsfuldt skoleliv.

Vi holder informationsmøder hver måned. Skal du være med til det næste?

Et skoleskifte til en Steiner Skole

På Rudolf Steinerskolen i Aarhus ruster vi eleverne til at have lyst til at lære hele livet igennem. Hvis eleverne er åbne og i stand til at undre sig, vil de nemlig have lettere ved at lære og sætte sig ind i nyt og ukendt stof. Det vil hjælpe dem med at se andre muligheder og løsninger – både nu og senere i livet.

Men indlæringen kan først ske, når barnet trives socialt. De skal kunne finde en plads i det sociale fællesskab, hvor de føler, de hører til. Både relationen blandt de andre elever i klassen og relationen til lærerne er af stor betydning for barnets trivsel.

Vi gør alt for, at barnet får en tryg og god overgang til et nyt skoleliv. Derfor er processen ved skoleskifte altid, at barnet, efter et personligt møde, kommer på besøg i klassen i nogle dage. På den måde sikrer vi, at klassen er det helt rigtige match for barnet.

Første aktive skridt er at opskrive dit barn via vores online venteliste.
Læs mere om opskrivning og indmeldelse.

For personlige spørgsmål og nærmere information om optagelse kontaktes Kathrine Alby, ansvarlig for elevoptag, på 31 17 23 62. Du kan også benytte dig af nedenstående link, hvor vi ringer dig op, og får en personlig samtale om din families individuelle situation og ønsker.

Kontakt

Du kan også læse meget mere om vores skole og pædagogik i vores forældrehåndbog.