Sorg

Tilbud til børn og forældre i sorg

At være på forkant er nødvendigt, når sorgen rammer. Derfor vil vi som et tilbud på skolen gøre opmærksom på, at vi har dannet en gruppe, der vil tage sig af børn og forældre, når de mister. Hver dag mister over 10 børn deres far eller mor i Danmark. Børnene befinder sig i en svær situation og har derfor ofte behov for hjælp til at bearbejde sorgen og finde nyt fodfæste.

Tavshed forstærker barnets fortvivlelse og ensomhed. Derfor er det vigtigt, at børn har mulighed for at få hjælp til at bearbejde sorgen, så de lærer at leve med smerten og savnet. At hjælpe børn i sorg handler ikke om at være overmenneske. Det handler om at være medmenneske.

Dette tilbud vil altid være i forbindelse med klasselærer/ ledere og i det omfang, det er nødvendigt og ønskeligt.