Kom på besøg

Informationsmøder

Hver måned afholder vi informationsmøder. Informationsmødet er en god mulighed for at danne sig et indtryk af skolen, få et indblik i pædagogikken og skolens praksisfaglige tilgang samt stille alle de vigtige spørgsmål som opstår under et skole- og uddannelsesvalg. Under informationsmødet er der to forskellige hold, som du kan vælge at følge:

1. Det ene hold fokuserer på grundskolen – her skal du møde op ved indgangen til hovedbygningen, Strandvejen 102, 8000 Aarhus C
  2. Det andet hold fokuserer på 10. årgang og ungdomsuddannelsen Steiner HF – her skal du møde op ved indgangen til overskolevillaen, Strandvejen 90, 8000 Aarhus C

Nederst på siden kan du se datoerne for de kommende informationsmøder og tilmelde dig.

Åben Skole 2024

Kom til Åben Skole på Rudolf Steiner-Skolen & Steiner HF i Aarhus torsdag den 7. november 2024. Her giver vi alle interesserede mulighed for at opleve skolen på nært hold. Som forælder er man velkommen til at deltage med eller uden barn. Som mulig kommende overskole- eller HF-elev er man velkommen til at deltage med eller uden forældre.

Åben skole for grundskolen

Torsdag den 7. november 2024, Strandvejen 102 kl. 10.00-12.00

Program: Vi mødes foran hovedbygningen på Strandvejen 102 til en fælles velkomst. Herefter er der mulighed for at følge undervisningen på tre forskellige klassetrin. Efter undervisningen samles vi om en workshop. Her kan I opleve den praksisfaglige pædagogik gennem både det faglige, det kreative og fordybelsen. Vi slutter af med et klassisk informationsmøde, hvor Jens Noe (rektor) og Anne Bendixen (skoleleder) fortæller om skolens pædagogik og idégrundlag ift. de forskellige klassetrin. Hjælpsomme værter følger jer rundt under hele arrangementet. Vi glæder os til at byde jer velkommen til en hyggelig dag.

Åben skole for 10. klasse og Steiner HF

Torsdag den 7. november 2024, Strandvejen 90 (overskolevillaen) kl. 18.30-20.00

Program: Vi mødes foran indgangen til overskolevillaen kl. 19.00 til fælles velkomst. Herefter er der mulighed for at følge og deltage i undervisningen i enten arkitektur og design, filosofi eller engelsk. Undervisningen tager udgangspunkt i den praksisfaglige pædagogik gennem både det faglige, det kreative og fordybelsen. Efter undervisningen samles vi om kaffe og snacks i salen, hvor I kan fordybe jer i elevudstillingen. Efter snackpausen er der oplæg om vores 10. klasse og Steiner HF. Vi slutter af med et oplæg fra dimitterede Steiner HF-elever, som giver god indsigt i skolens liv og livet videre efter Steiner HF. Vi glæder os meget til at byde jer velkommen til en hyggelig aften.

Tilmelding til Åben Skole foregår nederst på denne side.

Julebasar 2024

Julebasaren falder i år lørdag den 30. november og søndag den 1. december. Nærmere info følger.

• Tilmeld dig et af vores kommende arrangementer herunder

• DD skråstreg MM skråstreg ÅÅÅÅ
  • Ved skoleskifte vælges nuværende klassetrin. Ved kommende årgange vælges 0. klasse
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.