Julebasar

Her finder du vinderne af Amerikansk Lotteri

Kom med til byens hyggeligste julebasar

I samme weekend som den første søndag i advent falder, forvandles Rudolf Steiner-Skolen i Aarhus hvert år til byens hyggeligste julebasar, smukt placeret mellem skov og strand.  I vil opleve boder fyldt med julegaveidéer kreeret af både forældre, lærere og elever. Boderne bugner med adventskranse, julelys, hjemmelavede bolsjer og honningkager, produkter i bivoks, genbrugstøj og antikke genbrugsfund, foderkugler til vinterens fugle og naturligvis den store fiskedam, hvor et helt rum forvandles til et indendørs akvarium. Der vil være fire store forestillinger/elevoptrædener, musik og masser af julehygge, spil og lege for små og store. Spis dig mæt i vores mange retter fra det økologiske køkken, og mærk hvordan julefreden sænker sig over krop og sind.

Se Basarens program her

Se oversigten over elevforestillingerne her

Se kort over skolen og Basarens boder her

Køb billetter til elevforestillingerne her

Forældre som den bærende kraft

Mange Steinerskoler har en årlig julebasar sidst i november. Skolernes julebasarer er meget forskellige, men fælles for dem alle er, at de er drevet af forældre. I et fælles samarbejde skaber skolens forældre nogle dejlige og magiske dage for både skolens og byens børn, forældre, ansatte og hjerteligt velkomne gæster. Arbejdet koordineres af Julebasarudvalget, men alle forældre hjælper hinanden med at stable klassens aktivitet på benene. Både op til Julebasaren og under Julebasaren. Samarbejdet styrker skolens pædagogiske fundament og daglige arbejde, og vi er dybt taknemmelige for det store engagement, som vi oplever år efter år.

Lidt om historien

Rudolf Steiner-Skolen i Aarhus blev grundlagt i 1955 af Rudolf Steiner Skoleforeningen. En forening stiftet af en forældreflok med stor interesse for og indsigt i Rudolf Steiners forståelse af pædagogik og menneskesyn. I 1956 købte foreningen Strandvejen 102, den første af fem villaer, smukt beliggende på første parket til havet og med skoven i baghaven. De første mange år arrangerede en lille gruppe forældre hvert år en hyggelig julebasar for at få råd til at købe den villa, som senere skulle blive til Rudolf Steiner-Skolens hovedbygning. Da det lykkedes sidst i 1950’erne, og skolen kunne åbne i egne lokaler, var forældreflokkens børn blevet for store til at gå på skolen. Derfor gav forældrene villaen videre, så andre børn havde mulighed for at gå på den eksamens- og karakterfri friskole.

Når alle giver til hinanden, kan vi i fællesskab skabe berigende oplevelser. Netop dét budskab er en vigtig del af vores Julebasar.