Presse om skolen

Her har vi samlet forskellige artikler, interviews og videoklip om Rudolf Steiner-Skolen i Aarhus, der giver et indblik i vigtige begivenheder gennem årene, og i skolens liv og pædagogik.

Her får eleverne ingen karakterer‘ (TV2 Østjylland, 2022). Om skolens filosofi om en karakter- og eksamensfri skolegang, og hvordan forskellige elever opfatter det traditionelle karaktersystem.

Skaberkraften i musikken‘ (2020). Om musikkens centrale rolle i undervisningen på Rudolf Steiner-skoler.

Torsdag åbner karakter- og eksamensfri HF-uddannelse i Aarhus‘ (Århus Stifttidende, 2018). Om den officielle indvielse af Steiner HF og den nye bygning i 2018.

Som de første i Danmark: Karakterfri HF giver adgang til videregående uddannelser‘ (TV2 Østjylland, 2018). Om hvordan Rudolf Steiner-skolen i Aarhus som de første i Danmark fik gennemført tilbuddet om en ungdomsuddannelse uden eksamen og karakterer.

På Steiner HF slipper eleverne for eksamener‘ (Jyllandsposten, 2018). Om den nye karakter- og eksamensfrie ungdomsuddannelse Steiner HF, om fordelene ved uddannelsen, men også den skepsis der kan rettes imod den.

Rudolf Steiner-elev på hhx: “Karaktererne tager noget af min kreativitet“‘ (Jyllandsposten, 2018). I artiklen fortæller tidligere Steiner-elev, Karl Emil Krebs Birkeland, om oplevelsen af den stress, karakterer kan medføre og dens indflydelse på kreativiteten.

Steiners skoledag‘ (Weekendavisen, 2017). Om hvordan en helt almindelig skoledag ser ud på vores skole.

Ny fløj på Rudolf Steiner-skolen‘ (Jyllandsposten, 2008). Om rejsegildet i forbindelse med den nye sorte bygning for skolens mindste klasser tilbage i 2008.